Monday, May 28, 2012

Mudahkan, Jangan Susahkan - Ummisyarni

By Ummisyarni

Baru habis baca buku Mudahkan Jangan Susahkan by Syed Alwi Alatas. Untuk makluman ini lah satu-satunya buku yang aku berjaya habiskan - baca kulit ke kulit. Kira ok la tu untuk orang yang nak-baca-paper-pon-malas macam aku ni.


Beli sebab tertarik dengan tajuk dan ilustrasi kulit yang comelss...

Bila baca memang sesuai dengan aku yang suka berfikir secara kompleks ni. Tapi selepas baca buku ni aku tertanya-tanya bolehkah aku berubah? Berfikir dan bertindak dengan mudah? Sebab selalunya benda mudah tu takkan terlintas dalam fikiran aku. Huhu...

Semoga cerita-cerita dalam buku ni dapat dijadikan inspirasi dan panduan untuk aku berfikir dan bertindak dengan lebih 'mudah'

http://ch0ch01ic.blogspot.com/2012/05/mudahkan-jangan-susahkan.html

No comments:

Post a Comment